The magnificent life of 2 young and brave hearted

The magnificent life of 2 young and brave hearted

Felhívás keringőre

2010. január 14. - minnie_katie

Halilalipapi

Arra gondoltam, mi lenne ha egy kicsi kihívást állítanék magam elé, minél több könyven ill filmen átrágni magam idén (is). Havonta összegezném a tapasztaltakat, már mint bejött-e,odab****** egy adott MŰ, oder alulról súrolta a fostalicska kategória legalsó szintjét jelző lécet vagy a kettő között valahol, hátha valakit sikerült egy olyan szerzemény felé terelni, amire magától nem fanyalodna rá.

Jelenleg két könyvvel vagyok szorosabb kapcsolatban:
Szabó Magda: A szemlélők ill. Ken Follett: Az idők végezetéig (A katedrális folytatása)
utóbbit már említettem is egy korábbi alkalommal (ez az 1060 oldalas könyv, aminek még nem járok a felénél)

Szabó Magdával tavaly próbálkoztam először felnőtt fejjel, gyerekként megvolt az Abigél, már persze a könyv, egy pár hónapja leemeltem Anutám könyvespolcáról Az ajtót (hú de furcsán hangzik ez így, de csak nem gondolja senki, hogy édesanyám egy ajtót tart a polcon, én meg vagyok olyan fitt, hogy csak úgy leemelem - FYI egyébként vagyok).

Nagyon tetszett, sokkal jobban mint vártam.
Megfogalmazni egészen pontosan nem tudom miért, talán mert Emerenc emlékeztett valakire, akit nagyon szerettem...

A filmekkel jobban állok idén, mint a könyvekkel, egy hét szabi alatt töltöttem rendesen, nagy részüket láttam is már, de ezekről majd később.

Azt hiszem, mivel csak a saját vélemémyemet, ízlésemet tudom reprezentálni kellene egy olyan mérce, ami mások számára érhetővé teszi a dolgokat, mert attól hogy vmit szamárfingszerűnek titulálok még nem fogja tudni, hogy az én értékítéletem szerint mit takar az, so:

Legyen a skála mondjuk 11 (why not) fokozatú- az alábbi beosztás szerint:

1 - epilepsziás rohamot idézhet elő
2 - simply shit      
3 - kár volt      
4 - szamárfing     
5 - majdnem     
6 - nyomokban tetszetős elemeket tartalmaz  
7 - hmm       
8 - nocsak,nocsak     
9 - yeah baby      
10 - WTF
11 - na ezt nevezem én 


Egy rövid listát találhattok lenn, hogy kb.  mit, hova sorolok jelenleg - néhány helyen nem tudtam megállni a kommentárt, (emlékek törtek fel):

Könyv:

1 - Henry Fielding: Tom Jones - über shit, Mr. Fielding engem, mint kedves olvasót n+1-szer megszólít,és előtte n+1-szer már rühelltem a dolgot, nos gondolom rájött mindenki, hogy a n+2. alkalmat már nem vártam meg..
2 - Erskite Cardwell: Tobacco road
3 - John Kennedy Toole: A tökfilkók szövetsége
4 - John Irving: Garp szerint a világ
5 - Anna Gavalda: Szerettem őt
6 - Che Guevara: Egy motoros naplója
7 - Francis Mayes: Napsütötte Toscana  
8 - Robert Merle: Malevill / Kundera: A lét elviselhetelen könnyűsége
9 - Vámos Miklós: Apák könyve / Mario Puzo: a keresztapa
10 - Szabó Magda: Az ajtó
11 - Gabriel Garcia Márquez: Száz év magány / Rejtő Jenő: Három testőr Afrikában

(12 - egy ami, mindent visz - első azóta is überelhetelen kedvenc könyvem : Rémusz bácsi meséi)

Film:
1 - Az őrület határán (the thin red line) - hát komolyan én voltam az örület határán, azóta már nem nézek végig olyan filmet, ahol szintén a határra kerülök, ez volt az utolsó
2 -  oceans ill bourne filmek
3 - bármelyik film, amiben Aniston v Jolie játszik
4 - bármelyik Sandra Bullock film - kivéve az utolsót, a The blind side remek
5 - Ütközések (crash)
6 - Irreversible - az erőszakolós jelenet nagyon nem jött be
7 - Frost/Nixon -attól, hogy valaki Whooppi Goldberg exe attól még lehet jó színész jeligével 
8 - Mar adentro / Volver/ Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén
9 - Milk - viva Sean Penn, Tropic Thunder, Üvegtigris
10 - La vie en rose, No country for old men, Jó reggelt Vietnám
11 - Keresztapa trilógia, Walk the line, A mások élete (Das leben der anderen)


Kedves jelenleg még nem kommentező Kommentezők, ha vkinek van kedve, ossza meg velem saját listáját! De az enyémet is masszírozhatja kedvére:)

Katie

ui: olvasásra ill filmnézésre fel, mert bármiből kiderülhet, hogy a Föld lapos!!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://theflatearth.blog.hu/api/trackback/id/tr821673174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lecsó Kolbász 2010.01.15. 17:54:21

Film 1-es (max. 2-es) kategóriába ajánlanám a Dead Snow című nácizombis filmet :) Filmtörténeti mérföldkő a maga nemében, mindenkinek csak ajánlani tudom :)

szeme közé, laposan! 2010.01.20. 19:00:03

Ha már filmek:

index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2010/01/20/nem_antal_nimrod_rendezi_a_pokember_4-et/

Itt van egy videó a 100 legszarabb, valaha filmben elhangzott párbeszédről...

barbamama trükkös 2010.01.20. 19:14:17

júj, azért az a 4-es fáj nekem a Garpra, de hát kinek a pap...

Béb Offside (törölt) 2010.01.21. 11:06:13

No country for old men - 0,5-1 közöttre fokoznám le!!!
A vékony piros vonal mellé pedig a Ryan közlegényt is bevenném. Csak a hangokat (non-stop üvöltés, Mondd meg a feleségemnek..., Neee...., Ááááá! stb) hallgattam benne, de már attól 20 perc után majd' felvágtam az ereimet! Mivel buszon ültünk az mp3-hoz fordultam segítségért, de sajnos a lövések és üvöltések azon is áthallatszódtak....Velencéig mentünk!.... Mármint az olaszig!:/

minnie_katie 2010.01.21. 17:54:06

@Béb Offside: haliho

1: a No country for old men-nel nekem mindössze annyi a problémám, hogy Josh Brolinnak nem volt ingerenciája kinyitni a száját,arra a három mondatra, amit a szerep szerint neki szántak. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy az amcsi mozikban is feliratozták a srácot a biztonság kedvéért

2: Private Ryan nekem bejött, bár akkor fordult velem először és utoljára elő, hogy nem kívántam a popcornt a moziban, amikor a partszállásnál több katonának is heveny bélkiömlési rohama lett.

Katie

minnie_katie 2010.01.21. 17:55:42

@barbamama trükkös: hát fáj, nem fáj ill kinek a pap, kinek a papné --> ami szar az a szar:)

Katie
süti beállítások módosítása